Typologie MBTI® 4 - komplexní audit silných stránek a rozvoj organizace
16 či 20 hodin
Cíle semináře - účastníci:
-
prozkoumají východiska tzv. pozitivní psychologie (Martin Seligman, American Psychological Association), z jejíchž výzkumů vyplývá, že pokud lidé ve své profesi mohou rozvíjet své silné stránky vycházející z jejich vrozeného osobnostního a temperamentového nastavení, zvyšuje se jejich výkonnost a přínos organizaci, ve které pracují.
-
provedou audit svých silných stránek a vytvoří si tabulku nebo mapu svých silných a slabých stránek:
a) s oporou o systém typologie MBTI® (typ temperamentu jako základ potřeb, hodnot, předpokladů pro rozvoj dovedností a zvládání rolí a projevů v chování; typ osobnosti ve vztahu k přínosům v týmové práci a v organizaci),
b) s oporou o informace získané od kolegů metodou 1: 360° zpětná vazba, c) s oporou o reflexi osobních zájmů, oblíbených a neoblíbených činností a obav, které vyplývají z typu osobnosti. -
vytvoří si praktický plán rozvoje svých silných stránek pro rozvoj organizace. Reflektují, jak jejich silné stránky doplňují silné stránky kolegů v týmu.
Program semináře:
-
Ohlédnutí zkušenostní (naše zkušenosti s MBTI® v profesním životě v oblasti využívání silných stránek, spolupráce v týmu a přínosů organizaci) a ohlédnutí informační (psychické funkce, zaměření osobnosti a typy temperamentu)
-
Východiska „pozitivní psychologie“ pro rozvoj silných stránek
-
Audit silných stránek: sebepoznání dle typologie MBTI®:
a) typ temperamentu jako základ potřeb, hodnot, předpokladů pro rozvoj dovedností
a zvládání rolí a projevů v chování;
b) typ osobnosti ve vztahu k přínosům týmové práci a organizaci -
Audit silných stránek: co říkají ostatní (s oporou o informace získané od kolegů metodou 1: 360° zpětná vazba)
-
Audit silných stránek: zájmy, oblíbené aktivity, obavy (s oporou o reflexi osobních zájmů, oblíbených a neoblíbených činností a obav, které vyplývají z typu osobnosti)
-
Audit silných stránek: syntéza - tabulka či mapa silných stránek
-
Praktický plán rozvoje silných stránek vycházejících z typu temperamentu a typu osobnosti dle MBTI, z informací získaných od kolegů prostřednictvím metody 1: 360° zpětné vazby a z auditu zájmů, oblíbených aktivit a obav.
-
Syntéza – silné stránky našeho týmu a kompenzace slabých stránek (v celých týmech nebo organizacích).
-
Reflexe a přesah do profesní reality, příp. deník silných stránek.
Co každý účastník získá?
-
Popis preferovaných potřeb, hodnot a předpokladů pro rozvoj dovedností, zvládání rolí a projevů v chování pro každý typ temperamentu (SJ, SP, NT, NF) dle MBTI® .
-
Popis vlastního typu osobnosti (celkem 16) ve vztahu k přínosům týmové práci a organizaci.
-
Mapu silných stránek vlastní osobnosti jako východisko pro profesní rozvoj a zvyšování spokojenosti a efektivity.
-
Praktický plán rozvoje silných stránek využitelný v osobním a profesním životě.
Poznámka:
Seminář je vhodný pro účastníky, kteří již mají s typologií MBTI® zkušenosti: absolvovali seminář Typologie MBTI®1 - sebepoznání a spolupráce v týmu (16 či 20 h) nebo semináře Typologie MBTI®1 - psychické funkce pro sebepoznání a spolupráci (8 h) či Typologie MBTI®1 - typy temperamentu a osobnosti pro sebepoznání a spolupráci (8 h). Seminář Typologie MBTI®4 - komplexní audit silných stránek a rozvoj organizace lze absolvovat jako výše uvedených 16 či 20 vyučovacích hodin výuky nebo jako dvě vzdělávací akce: Typologie MBTI®4 - audit silných stránek z hlediska zpětné vazby od druhých a rozvoj organizace (8 hodin) a Typologie MBTI®4 - audit silných stránek z hlediska typologie MBTI® a rozvoj organizace (8 hodin).
Pořadí: 5