Co nabízíme

Poslání a činnost společnosti Viaspirita s.r.o.

Posláním společnosti Viaspirita s.r.o. je provázet jednotlivce i organizace procesem změny ve vztahu k jejich misi a vizi a podporovat je na cestě k vědomému a radostnému životu. Vycházíme z dlouholetých zkušeností s budováním rozvojové kultury, dlouhodobé prosperity, štěstí a spokojenosti v rozmanitých typech organizací a zkušeností v oblasti vývoje, aplikace a realizace inovací ve školských přístupech ke vzdělávání dětí.

Komu poskytujeme odborné služby?

Odborné služby poskytujeme jednotlivcům a organizacím v oblasti školství, firemního a neziskového sektoru, státní správy; pedagogickým a vedoucím pedagogickým pracovníkům, manažerům a lídrům v rozmanitých typech organizací.

Jaké typy služeb a podpory nabízíme?

V oblasti lektorské, mentorské a konzultační pomáháme jednotlivcům v odhalování jejich jedinečných silných stránek a možností rozvoje, organizacím v navrhování optimálních způsobů, jak silné stránky jednotlivců synergicky využívat v systému celé organizace. Organizacím pomáháme s budováním rozvojové kultury tak, aby byl rozvoj kontinuální a udržitelný, s vytvářením dlouhodobé prosperity, rovnováhy a spokojenosti všech zainteresovaných.

V oblasti psychologické poskytujeme poradenství v oblasti individualizovaného přístupu k výchově, učení a výuce dětí s ohledem na jejich osobnostní předpoklady, potřeby, talenty a hodnoty. Opíráme se o zkušenosti ze zahraničí v oblasti pedagogické psychologie a typologie MBTI® . Poskytujeme poradenství rodinám, dětem a odborné veřejnosti.

V oblasti školství provázíme školy procesem autoevaluace na základě vyhodnocování dopadu
na učení žáků. Pomáháme pojmenovávat rozvojové potřeby žáků a učitelů. Podporujeme ve školách konstruktivistické přístupy učení a výuky, aktivní metody učení zaměřené na rozvoj kritického myšlení, individualizaci výuky, kooperativní učení, čtenářské dovednosti, formativní hodnocení. V rámci konzultační podpory nabízíme mnoho forem, které podporují učení pedagogů a zaváděn& iacute; změn přímo ve výuce - např. individuální konzultace, náslechy a rozbory v hodinách, moderování učících se skupin, společná příprava, realizace a reflexe hodin s učiteli, párová výuka.

Věnujeme se rovněž badatelské činnosti na poli typologie MBTI® (Myers-Briggs Type Indicator), individualizace výchovy, učení a výuky dětí, formativního hodnocení a vědomého lídršipu.

Konzultační a mentorské služby ve školství

A. pro vedení škol a školských zařízení:

  • Podpora při analýze rozvojových potřeb školy v oblasti pedagogického vedení, rozvojové pilíře školy – plán rozvoje školy, akční plány a způsoby realizace se zapojením pedagogů školy ve fázi plánování, realizace a vyhodnocování.
  • Provázání rozvoje školy s podporou pedagogů v jejich profesním růstu s ohledem na potřeby žáků – plány osobního pedagogického rozvoje, navazující hospitační činnost a rozvojové rozhovory vedení s pedagogy.
  • Strategie budování vědomé kultury školy podporující učení žáků a profesní růst pedagogů -klima školy, vzájemné vztahy, spolupráce a komunikace, sdílená vize, plánování a vyhodnocování (autoevaluace), budování vyvážených a angažovaných týmů, práce s neformálními lídry školy, vedení versus řízení.
  • Metodická a didaktická podpora témat podporujících učení žáků – konstruktivistický přístup ve výuce, nástroje individualizace, vzdělávací cíle, rozvoj čtenářské gramotnosti, hodnocení podporující učení (formativní hodnocení).
  • Zprostředkování možností kolegiální podpory a sdílení zkušeností ze škol (lídři škol, 1. stupeň a 2. stupeň jednotlivých oborů dle zájmu), které podporují učení žáků a pedagogů s dopady na zlepšování kvality výuky.

B. pro učitele – formy pro individuální a skupinovou podporu - konzultant:

  • Pomáhá s plánováním vyučovací hodiny tak, aby byl každý žák co nejvíce zapojen do učení (cíle učení a vyučování vycházející ze vzdělávacích potřeb dětí, metody, možnosti volby pro žáky ...).
  • Nabízí učitelům podporu v oblastech: metody a nástroje rozvoje čtenářských dovedností, čtenářské cíle, učitelské řemeslo, didaktická stavba hodin, obsah a formy, které podporují učení každého žáka (vzdělávací cíle, aktivity k dosažení cíle, důkazy o učení, hodnocení učení), konstruktivistický přístup ve výuce, formativní a sumativní hodnocení, individualizace učení podle potřeb a dovedností žáků.
  • Pomáhá spolupracovat asistentům pedagoga a jejich uvádějícím učitelům.
  • Podporuje ve škole různé formy kolegiální podpory a kolegiálního učení s cílem podporovat udržitelnost rozvoje.

Kontakt

Mgr. Bc. Jiřina Majerová

jednatelka společnosti

IČO: 05559529